Sodobni ženski v primežu vsakdanjega stresa ni lahko. Spopada se s kompleksnostjo vlog, ki so ji dodeljene: partnerica, mama, uspešna ženska s kariero, zmeraj dostopna in odzivna sestra, sestrična, teta, prijateljica, sodelavka in še kaj. Še posebej se bori z ideali družbe o tem, kakšna naj bi bila. Danes vam ponujam drugo perspektivo sodobne ženske, ki lahko navkljub stresu živi izpopolnjujoče življenje, če se poskusi osvoboditi stresnih okoliščin vsakdana.

Ideali družbe niso nujno moji osebni ideali

Če si to priznamo ali ne, nas družba s svojimi normami vse bolj sili k temu, da jih poskušamo doseči in pri tem ustreči drugim, ustreči večini. Te norme so lahko lepotni ideali, karierni ideali, ideali v partnerskem in družinskem odnosu. Pri tem pa velikokrat pozabljamo nase. Zakaj nam je tako pomembno, kaj si drugi mislijo o nas? Glas družbe in naše okolice velikokrat preglasi naš notranji glas, zaradi česar smo nagnjene k temu, da izgubimo stik s seboj, s svojimi željami in se počasi začnemo spraševati, kaj si pravzaprav ME SAME želimo od življenja. Se vidimo v vsaki od zgoraj naštetih vlog? Kaj vsaki posameznici pomeni, da se samouresniči v življenju? Verjetno nimamo vse enake predstave o poteku življenja, ali pa ciljev, ki jih želimo doseči. In konec koncev ni  s tem nič narobe, saj tudi ne moremo biti všeč vsem. Ne trudite se biti najboljše, trudite se biti najboljša možna verzija sebe. Ni nam potrebno biti najboljše, dovolj je, da smo ”dovolj dobre”. Ko si to razčistimo, nam velikokrat odleže. 🙂

Ne poslušajte vseh nasvetov

Polagam vam na srce, da skrbno izbirate ljudi, ki jih prosite za nasvet. Tukaj sta pomembni dve pravili: 1. Poslušajte nasvet nekoga,s komer imate trden vzajemen odnos in vam tudi sicer v življenju stoji ob strani ter ste ob njej/njem lahko zmeraj pristni, saj tudi sicer zmeraj prisluhne vašim potrebam. In drugič: 2. Tu je naslednja past: naši najbližji oz. ljudje, ki nam hočejo dobro, nam lahko včasih nehote dajejo nasvete, ki bi reševali njihovo situacijo in ne vašo. Npr. mama svetuje hčeri, ki očitno trpi v službi zaradi mobinga, naj zaradi ekonomske varnosti ne da odpovedi, četudi ve, da je njena hči sposobna najti kaj boljšega. Vprašajte se: Koga bi ta nasvet rešil, hčer ali mamo? V tem primeru mama zaradi lastnih strahov (nehote) hčeri ne upa svetovati drugače, čeprav je njen namen dober in si zanjo želi le najboljše. Zato je dobro raziskati, kateri strahovi so zares vaši, kateri pa so vam bili vcepljeni (od družine, okolice) in ste jih ”posvojili”.  Zatorej poslušajte nasvete tistih, ki so na področju, na katerega sodi vaša dilema, dosegli nek uspeh in so vam lahko dober zgled, KAKO to dilemo rešiti.

Foto: www.sararezar.org

Bodite kljub zunanjim stresorjem sočutne same s sabo

Zelo pomembno je, da ne jemljete nase vsega, kar vam naloži okolica (šef v službi, partner, starši, sodelavci). Vsakomur se zgodi, da naredi napako (v službi, v partnerskem odnosu ipd.), vendar, če ste zanjo pripravljeni prevzeti odgovornost in z osebo v sporu najti rešitev v spoštljivem dialogu, bo to vaša lastnost, zaradi katere vas bodo ljudje cenili. Kaj pa namesto tega velikokrat počnemo? Dobesedno mrcvarimo in utapljamo se v lastni krivdi in žalosti ter nase jemljemo občutke nemoči in nevrednosti: ”Kdo me bo hotel takšno? Nisem dovolj dobra.” Ne počnite tega sebi – namesto tega gojite sočutje do sebe. Imate samo eno telo, za katerega morate poskrbeti, da se bo počutilo dobro in ne bo zbolelo zaradi zunanjih stresorjev. Dokazano je, da telo močno vpliva na um in obratno. To pomeni, da sta med seboj tako zelo zvezana, da simultano delujeta en na drugega, pri čemer govorimo o fenomenu bodymind. Čustvena stiska lahko povzroča stisko v telesu in prav tako stiska v telesu lahko povzroči čustveno stisko. Zelo pomembno je, da se tega zavedamo in ravnamo temu v izogib preventivno. Nekaj predlogov: pišite dnevnik hvaležnosti, redno izvajajte meditacije in tehnike sproščanja.  Za razreševanje globljih stisk poiščite pomoč strokovnjaka (psihologa, psihiatra, psihoterapevta) ter raziščite razne možnosti pomoči.

Ne glejte na sebe skozi oči socialnih omrežij

V pasti socialnih omrežij in prikaza popolnega življenja se vedno znova ujame vse več milenijcev, starostna meja pa se pri tem dviga. Enostavneje povedano: poleg najstnic so velikokrat plen ”popolnih medijskih objav” tudi mlade ženske, stare do 35 let. Medijske objave in članki nam že z naslovi sugerirajo, kako naj živimo in nas ponovno pozivajo k temu, da bodimo popolne, kot npr.: “Kako postati še boljša partnerica?”. O tem, kakšen vpliv na našo samopodobo imajo socialna omrežja in objave, ki v nas vzbujajo popačene predstave o tem, kako popolna življenja živijo drugi, sem pisala že tukaj. Velikokrat nam odleže, ko spoznamo psihološko ozadje teh objav in njihov namen – da so v bistvu naravnane tako, da imajo instanten vpliv na naše možgane. Sledenje tovrstnim objavam povečuje negativne občutke, zato predlagam, da se izogibate aktivnostim, ki vas vodijo v takšno počutje. Omejite si čas, ki ga preživite na socialnih omrežjih ter poskrbite, da se boste veliko gibali in skrbeli za zdrav življenjski slog, ki spodbuja sproščanje hormonov sreče. Ne pozabite: če usmerjaš pozornost na problem, ta še bolj raste. Mamici, ki je tik rodila in se že spopada z občutki nemoči, bo še huje, če bo redno spremljala objave fit bloggerskih mamic, ki so 1 mesec po rojstvu otroka v odlični formi; posledično se bo zaradi tega še bolj spopadala z občutki krivde. Zakaj bi se morala sploh s tem ukvarjati, ko pa je v tem času bistveno vzpostavljanje stika z otročkom?

Sprejemanje (ne)pravih odločitev

Ste pripravljene, kaj vam bom povedala v zvezi s tem? Naslonite se nazaj in sprostite se! 🙂 Velikokrat se ubadamo z vprašanji, kot so: kako vedeti, ali sem se prav odločil/a glede neke stvari? Ali je to v tem trenutku najbolje za mene? Ta vprašanja nas samo še bolj potegnejo v začarani krog negativnih misli, čustev in telesnih stanj, v tistem trenutku pa je povsem nemogoče, da bi na njih odgovorili! Slabih odločitev ni – so samo tiste, ki so se nam v tistem trenutku zdele najprimernejše! Zato se nehajte obsojati, da ste se glede nečesa slabo odločili, kar vas je pripeljalo v situacijo, v kateri ste zdaj. Ko to razčistimo pri sebi, dobimo povsem nov pogled na odločitve – slabih ni, mi jim dajemo ”slabe” etikete. Prav tako  v določeni situaciji ne moremo doumeti, zakaj se nam je zgodilo nekaj ”slabega” (npr. razpad partnerskega odnosa, prenehanje delovnega razmerja), ker pod navalom čustev ne moremo videti jasne in širše slike. Dopustite in sprejmite, da boste le-to videle šele, ko bo minilo nekaj časa in se boste ozrle nazaj. Šele takrat vidimo smisel, zakaj smo se v določeni situaciji znašli na določenem mestu.

Moje najpomembnejše sporočilo današnjega članka je, da bodite s seboj sočutne in prijazne, kajti bistveno je, da se naučite s seboj lepo ravnati, tudi, če v preteklosti niste izbirale odločitev oz. ljudi okrog sebe, ki bi vam deli dobro. V mesecu marcu, mesecu žensk, vam želim, da najdete svoj izvor moči, ki se skriva v sleherni izmed vas (le začnite ga iskati). 🙂